Frakt 59:- Fri frakt från 299:-

Köpvillkor

Följande köpvillkor gäller för försäljning av kaffeautomater, kaffe, te och tillbehör och annan lös egendom (nedan kallade produkterna) av Service Supply Scandinavia AB, organisationsnummer 556877-0860, (nedan kallat Nybryggt.nu), om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund (nedan kallad kunden) och Nybryggt.nu. Vid försäljning till konsument tillämpar Nybryggt.nu de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. Nybryggt.nu's nätbutik (www.nybryggt.nu) kallas nedan nybryggt.nu.

Beställning

Beställning av produkterna sker via nätbutiken nybryggt.nu. Vid beställning träffas avtal om köp först när Nybryggt.nu bekräftat beställningen genom en faktura via e-post. Nybryggt.nu ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. Nybryggt.nu förbehåller sig för fel i information samt fel i specifikation, på samtliga i Nybryggt.nu's sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation ska ses som illustrationer, och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet. Vid eventuella felaktigheter i angivande av lagerstatus, förbehålls Nybryggt.nu rätten att korrigera detta i efterhand. Detta innebär bland annat att om en produkt i Nybryggt.nu's sortiment har utgått eller av annan anledning inte finns att tillgå med iakttagande av rimliga ansträngningar, är Nybryggt.nu ej skyldig att tillhandahålla sådan produkt oaktat att kunden beställt densamma enligt ovan. När kunden har lagt en beställning kan Nybryggt.nu inte ändra i beställningen, returvillkoren gäller.  

Leveransvillkor

På nybryggt.nu ingår moms i angivet pris, detta gäller ej för länder utanför EU då alla priser är exkl. moms och tull. Fraktkostnad tillkommer alltid vid beställning av produkter (förutom Fraktfritt då kunden lägger en beställning på 599 kr eller mer vid leveranser inom Sverige). Fraktkostnaden beror på kundens val av leveranssätt. Beställningar behandlas och levereras så snabbt som möjligt av Nybryggt.nu. För transport anlitas Postnord Logistics AB, DHL Freight (Sweden) AB och Fedex Express (Sverige) AB. Nybryggt.nu levererar till kunder i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Leveranstiden är normalt 2 till 4 arbetsdagar, beroende på om produkterna finns på Nybryggt.nu's lager eller om de beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Produkternas aktuella lagerstatus står angivet på nybryggt.nu under varje specifik produkt.

Våra paket skickas i regel med DHL men i vissa fall kan paket komma att skickas med PostNord eller FedEx också. Alla paket skickas till ombud om ej annat anges. Redan skickat paket kan ej dirigeras om i efterhand. När paketet har anlänt till ombudet skickas ett SMS till dig om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.

Samtliga leveranser sker efter avisering. Vid utlämning/leverans av produkterna ska kunden alltid uppvisa legitimation. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos postombudet. Om kunden vill ändra namnet på paketet, ändra leveransadress eller låta paketet ligga längre hos postombudet tillkommer en avgift på 200-230 kr.

I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställda produkter debiteras kunden en hanteringsavgift på 199 kronor.

Om en leveransförsening uppstår meddelas kunden via e-post eller telefonsamtal från Nybryggt.nu. Kunden har alltid rätt att häva köpet vid långvariga leveransförseningar, som är mer än 10 arbetsdagar. Hävning av köp skall ske skriftligen via e-post till Nybryggt.nu's kundtjänst. Nybryggt.nu betalar tillbaka erlagt köpbelopp senast 14 dagar efter att skriftlig hävning har inkommit. Det kan finnas tillfällen då det är omöjligt att fullfölja en beställning, till exempel ifall Nybryggt.nu's leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande gentemot nybryggt.nu. Nybryggt.nu förbehåller sig därför rätten att friskriva sig från alla krav på ersättning från kunden gällande leveransförseningar.

Nybryggt.nu ansvarar för risken vid transport till kunden, d.v.s. risken för att en produkt skadas eller kommer bort under transport till kunden. Kunden står för risken vid eventuell retur till nybryggt.nu.

För paket som inte löses ut inom 30 dagar, förbehåller nybryggt.nu sig rätten att debitera kunden 300 kr i administrationsavgift för arbetstid, vår fraktavgift samt returfraktskostnad till oss.

Kunden har ansvar att anmäla eventuell transportskada till nybryggt.nu's kundtjänst inom skälig tid. Nybryggt.nu uppmanar kunden att anmäla skadan så snabbt som möjligt, för smidig hantering av ärendet. Kunden ansvarar för att avemballera och inspektera produkternas skick snarast efter mottagandet. Vid en transportskada skall kunden kontakta nybryggt.nu's kundtjänst på e-post: [email protected]. Vid transportskada får kunden ej använda produkten och kunden måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och produkten kan besiktigas vid handläggning av skadeärende.

Nybryggt.nu har fraktfritt när kunden lägger en beställning på 599 sek inklusive moms eller mer vid leveranser inom Sverige.

Priser och betalning

De priser som anges på nybryggt.nu är inklusive moms. 12 % på kaffe och övrigt livsmedel och 25 % på maskiner och tillbehör. Fraktkostnad tillkommer beroende på kundens val av leveranssätt. Fraktkostnad står med i totala kostnaden för produkterna.

Kampanjerbjudanden på produkter gäller så långt lagret räcker, om inget annat anges av nybryggt.nu.

Rabattkoder kan endast användas enskilt, kan ej kombineras med varandra.

Betalningssäkerhet

Nybryggt.nu garanterar att de betalningsalternativ som erbjuds på nybryggt.nu är säkra. Nybryggt.nu erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med SVEA som erbjuder fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Vid betalning med kort skickas kunden vidare till en säker sida där kunden tryggt kan fylla i sina kortuppgifter och genomföra betalningen. Nybryggt.nu hanterar aldrig kundens kortuppgifter.

Säkerhet och sekretess 

All hantering av kundens uppgifter sker krypterat med högsta säkerhetsnivå. I samband med kundens registrering och beställning godkänner kunden att nybryggt.nu lagrar och använder kundens uppgifter för att fullfölja sina åtaganden gentemot kunden. Överföringen av personuppgifter sker krypterat via SSL. Lösenord angivna av kunden sparas krypterade. Nybryggt.nu dokumenterar viss kommunikation som nybryggt.nu har med kunden via telefon eller e-post, för att kunna tillhandahålla den service som kunden förväntar sig av nybryggt.nu.

Nybryggt.nu kommer inte att lämna ut kundens personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har kunden rätt att få den information som företaget har registrerat. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan kunden begära att informationen ska rättas eller tas bort.

Ångerrätt

Kunden har alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Ångerrätten gäller endast om produkten är i oförändrat skick men kunden har enligt lag rätt att hantera varan i den mån det krävs för att kunna säkerställa dess egenskaper och funktion. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra avdrag motsvarande den värdeminskning som uppstått till följd av att kund har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Ångerfristen börjar löpa från den dag kunden har tagit emot produkten.

Nybryggt.nu betalar tillbaka erlagt köpbelopp senast 14 dagar efter att returnerad produkt kommit nybryggt.nu till godo. Kunden står för fraktkostnad vid retur.

Ångerrätt gäller inte på demo-ex och butik-ex.

Vid ångerrätt av produkter med presentkort skall kunden även returnera presentkortet. Om presentkortet är använt dras motsvarande summa vid återbetalningen till kunden.

Kunden skall returnera ångrad produkt i originalförpackning med tillhörande emballage. Kunden ansvarar för risken vid returfrakt, risken innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

För att returnera så kontaktar kunden [email protected]

Du kan läsa fördjupad information om Ångerätt på vår sida: Ångerrätt och garanti.

Reklamationsrätt

Du kan läsa fördjupad information om reklamation på vår sida: Ångerrätt och garanti.

Reklamationer (frakthandling) och serviceärenden

Vid reklamationer, service- och garantiärenden skall kunden kontakta nybryggt.nu's kundtjänst via e-post: [email protected]. Serviceärenden vid eventuella felaktigheter, skador och dylikt som uppstått av någon annan anledning skall betalas av kunden, i enlighet med Konsumentköplagens eller Köplagens regler.

Tvister och lagval

På dessa köpvillkor skall svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer nybryggt.nu Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vid frågor gällande nybryggt.nu´s köpvillkor hänvisas kunden till nybryggt.nu´s kundtjänst via e-post: [email protected] eller telefon: 0733105135.