•        Fri frakt över 500kr   

  •             Snabba leveranser

  •              Stort urval av kaffebönor & kaffemaskiner  

Frågor och svar

Kan jag känna mig säker när jag handlar hos Er?

Hos oss handlar du tryggt och säkert!

Certifierad E-handel - Vad innebär certifieringen?

Nybryggt.nu har fått certifikatet från Rådet för E-handelscertifiering vilket innebär att du kan känna dig trygg när du handlar hos oss.

Märkning av en Certifierad E-handel sker med symbolen:

För att kontrollera att symbolen är äkta klickar du/håller muspekar över symbolen. Varje anslutet företag har ett unikt certifikat på domänen www.ehandelscertifiering.se

Rådet för E-handelscertifiering är en certifiering för e-handels företag. E-handels företag är företag som säljer varor och tjänster via en butik på internet (Distanshandel). E-handel bygger på precis samma princip som traditionell postorder, skillnaden är att varorna uppvisas på en hemsida samt att köpeavtalet ingås direkt på hemsidan.

Det finns idag tusentals aktörer som säljer varor & tjänster på Internet i Sverige och de flesta är seriösa. För att skydda dina personuppgifter och andra känsliga uppgifter är det dock viktigt att du vet vem du lämnar uppgifterna till. Du kanske också vill känna trygghet i att företaget kommer leverera varor inom avtalad tid och att du kommer kunna få hjälp efter köpet om något skulle vara fel.

Kryptering

För att minska risken när du skickar personlig information till oss via internet, använder vi oss av kryptering. Vi använder SSL. Det är den vanligaste formen av kryptering och är så pass säker att den ofta används av banker.

 

Beställning

Jag har problem med att lägga en beställning på Nybryggt.nu, hur gör jag?

Det är viktigt att alla dina uppgifter är korrekta och att du valt leveranssätt samt betalningssätt. Glöm inte att acceptera våra köpvillkor innan du går vidare till betalningen.

Kan jag avbryta/ändra eller lägga till i en befintlig beställning?

Med tanke på våra snabba leveranstider så behandlas din beställning av lagret snabbt efter att du lagt din order. Vill du ändra något i ordern så se till att maila oss så snabbt du kan på [email protected]

Hur vet jag att min order gått igenom?

När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse av oss via e-post. När vi har packat och skickat din beställning får du ytterligare en e-post från oss som innehåller ett kolli-nummer så att du kan spåra din försändelse om var din leverans befinner sig. När paketet kommer fram till ditt ombud kommer du att få ett SMS med uppgifter om hur du hämtar ut paketet.

Skulle du uppleva problem med leveransen ber vi dig kontakta kundtjänst så fort som möjligt så hjälper vi dig med din order!

Om du inte mottagit någon orderbekräftelse så beror det oftast på att din mailadress är felstavad eller ogiltig. Kontakta gärna kundtjänst så hjälper vi dig därifrån.

Hur gör jag om en vara jag vill beställa är tillfälligt slut i lager?

Du kan inte beställa en vara som är slut i lager. Du kan se att an vara finns i lager genom en grön symbol på produkten, och att det står "i lager". Om du vill köpa en produkt som är tillfälligt slut, och vill veta när den kommer in i lager igen så kan du kontakta oss på [email protected] Då får du ett mail som skickas ut till din epost när vi fått in varan i lager igen.

Vad kostar frakten?

Frakten kostar från 48 kronor, beroende på din vara/varors storlek, vikt . Fri frakt på ordrar över 500 kronor för leveranser inom Sverige.

Hur länge varar era kampanjpriser?

Våra kampanjpriser varar oftast tills vårt lager är slut på den specifika kampanjprodukten. Undantag är då vi anger annan information på Nybryggt.nu eller i eventuell annons.

 

Betalning

Vilka olika betalningssätt finns det?

Våra betalsätt

I samarbete med Klarna Check-out erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Fakturor till företag skickas per post till angiven fakturaadress och har 30 dagars förfallotid. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se

Klarna Checkout

Nybryggt.nu använder Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice

PayPal

Du kan välja att betala med PayPal hos oss. När du betalar med PayPal slipper du lämna ut dina betaluppgifter. Du behöver bara skriva in din e-postadress och ditt PayPal-lösenord för att bekräfta en betalning. I kassan så väljer du PayPal som betalningsalternativ och klickar på Slutför. Du kommer då att skickas vidare till PayPals websida där du kan logga in med dina uppgifter - eller göra direktbetalning med kort.

Hur fungerar det om jag vill betala via PayPal?

Paypal är ett e-handelsföretag som erbjuder tjänster för betalningar och penningöverföringar över Internet. Paypal fungerar som mellanhand för betalningar. Väljer du att betala med PayPal kommer du att skickas vidare till deras hemsida där du ombeds att logga in på ditt Paypal konto (har du inget kan du enkelt registrera ett på www.paypal.se innan beställning). Fyll sedan in dina kortuppgifter på hemsidan och bekräfta. Du kommer nu att skickas tillbaka till Nybryggt.nunär köpet avslutas. Om du är osäker på att beställningen gått igenom, vänligen kontrollera att du har fått ett orderkvitto.

 

Varför kan jag inte handla mot faktura?

Om inte ditt köp godkänns när du väljer faktura kan det bero på ett par olika anledningar. - För att köpa mot faktura krävs det att du är över 18 år. - Adressen du angivit är felaktig, vid betalning mot faktura godkännes endast folkbokförd adress. - Du har överskridit din maximala kreditgräns. - Du har angett ett felaktig personnummer (tänk på att personnumret kontrolleras mot den adress du är folkbokförd på, dessa två måste alltså matchas för att fakturaköpet skall gå igenom. Om du vill få mer information om varför du nekades, så kan du kontakta Klarna på 08-120 120 10.

Var är mitt kvitto?

Du får en faktura av oss via e-post som fungerar både som kvitto och garantibevis. Har du tappat bort eller ej mottagit din faktura vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig därifrån.

Varför går inte min betalning med kort igenom?

Det kan bero på att ditt bankkort är spärrat för e-handel, vissa banker har den funktionen. Kontakta din bank för att häva säkerhetsspärren. Tänk också på att du behöver ha din bankdosa eller personliga kod tillgänglig när du betalar med kort i vår nätbutik. Du kan endast handla med kort utställda i Norden.

 

Leverans

Levererar Nybryggt.nu även utanför Sverige?

Vid beställning på Nybryggt.nu kan vi leverera till adresser i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Tyskland.

Vad har ni för leveranstid?

På Nybryggt.nu jobbar vi med ett flertal olika lager. En vara som finns på centrallagret har normalt 1-2 arbetsdagars leveranstid, och produkter som finns på externlager kan ha allt från 2-5 arbetsdagar eller upp till 14 arbetsdagars leveranstid.


På grund av att våra olika partnerlager använder sig av olika system kan det ibland hända att produkter ligger ute till försäljning på hemsidan trots att de hunnit bli restnoterade och inväntar leverans från producenten. Vi jobbar dock ständigt med att hela tiden uppdatera produktkatalogen och hålla informationen på hemsidan så aktuell som möjligt. 

Vi gör alltid vårt bästa för att hålla den uppskattade leveranstiden och för att du ska få hem dina varor så snabbt som möjligt. Om det skulle vara någon differens i vårt lagersaldo kontaktar vi dig via mail så fort som möjligt.

Vad betyder de olika leveranssätten?

Våra paket skickas i regel med DHL men i vissa fall kan paket komma att skickas med Posten också. Alla paket skickas till ombud om ej annat anges. Skulle du önska ett annat fraktsätt än DHL kan du höra av dig till vår kundtjänst innan du lägger din order. Redan skickat paket kan ej dirigeras om i efterhand. Postpaket betyder att vi skickar dina varor via Posten till ditt närmaste Postombud. När paketet har anlänt till ombudet skickas ett SMS till dig om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.

 

Ångerrätt och garanti

Hur returnerar jag en vara?

Om du ångrar ditt köp kan du returnera varorna och få pengarna tillbaka. Varorna måste returneras oanvända i sin originalförpackning inom 14 dagar från leveransdatum. Du som kund bekostar returfrakten. Kontakta vår kundtjänst via epost: [email protected] för att få hjälp med hur du returnerar en vara till oss. Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att er retur kommer till oss. Därför ska ni notera kolli-ID på paketet du sänder i retur till oss och be om kvitto.

Hur reklamerar jag en vara?

Nybryggt.nu säljer alla produkter med ett års garanti samt tre års reklamationsrätt. Du som kund står för returfrakten. Du kan välja att ordna egen frankering eller så kan du be oss ta fram en returfraktsedel till dig. Detta kostar 80 kr. Kontakta vår kundtjänst via e-post: [email protected] kaffemaskiner.se för att få frakthandlingar och hjälp med hur du reklamerar en vara till oss. Om inte Nybryggt.nu's egna frakthandlingar används så är det kundens ansvar att ha ett kollinummer på sitt paket och även be posten om ett kvitto vid inlämning. OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att er retur kommer till oss. Därför ska ni notera kolli-ID på paketet ni sänder i retur till oss och be om ett kvitto.  

Kan jag byta en produkt?

Om du vill byta en produkt returnerar du produkten, varav du får pengar tillbaka och du lägger en ny beställning. För information om hur du returnerar en vara se under ”Hur returnerar jag en vara?”.

Vad händer med min faktura när jag har gjort en retur?

Bestämmer du dig för att returnera hela eller delar av din beställning ska du självklart inte betala för dessa varor. Genom att logga in på Mina Sidor på klarna.com kan du flytta fram fakturans förfallodatum med tio dagar, så att vi har gott om tid på sig att ta emot returen och registrera den. Där kan du även kontrollera när returen har registrerats genom att hämta en uppdaterad version av din faktura. Du kan logga in genom att antingen ange e-postadressen du använde i ditt köp eller ditt OCR- / Fakturanummer och personnummer. Skulle returen inte ha registrerats när det nya förfallodatumet närmar sig ber vi dig att kontakta Klarnas kundservice, så hjälper de dig vidare!

 

Hittar du inte svar på dina frågor eller har ytterligare funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]

Produkter